Saturday, January 22, 2011

Suwey berkutar jadik ceria

Masa aku dok tengah taip entry ni, hati aku tgh berdup-dap gila nih.
Mintak diri untuk muhasabah diri jap.

Ok, hari Ahad camni, aku kena kerja gak. Pegi repair sebijik cyber kat area Briged Sabah nih. Mula2 aku rase cam cilake pun ade gak. Nak masuk sana pun nak kene bagi IC untuk dapat pas pelawat. Maklum lah rumah orang polis ni kan.

Kalo diikutkan, sepatutnye aku diwajibkan untuk duduk kat rumah sambil menikmati hari2 indah bersama fesbuk. Tapi apakan daya, awal2 pagi lagi aku dah kene pegi CP. Wadehal? Nak pegi antar adik aku pegi training boling laa ape lagi. Projek dah kondem, so memang aku anggap ni adalah hari2 suwey aku yang terpaksa aku hadapi ngan tenang.

Dalam jam 1 tengah hari, aku dah rehat2, solat sume, then off to hell work. Nasib la adik laki aku ni tumpang sekaki join, kalau tak memang aku boring.

Ok, sekarang ni lah kisah sebenarnye. Sebelum tu, meh pasang lagu JB jap, jangan mara dong.








Masa aku dah arrive kat tempat kerja aku nih, target aku cuma satu je ; wat kerje secara fast and furious dan blah! Mase aku dah masuk kat pintu depan nih, aku terjumpe la ngn member aku, satu sekolah. Dia ni pon rupa2 nya tengah dok tunggu gak cyber ni kena repair oleh bapak aku ngan aku.

Alih2 kitorang tengah bersembang tu. Aku pun wat laa keputusan untuk online (sekarang ni laa) . Bukak fesbuk jap, tengok income nuffnang aku and men poker jap. Ok, masa aku tengah dok ralit men game tu, tetibe adik aku poke aku, dia suroh aku usha kat sebelah aku nih. MasyaAllah, Hati guwa tetibe berdup-dap sampai tahap 40 Tera beat per second kalo ahli fizik cakap. Rupa2nya bintang hati guwa ada kat sebelah laa.

Aduh, Apa aku nak wat ni? Korang rasa ape yang paling terbaik untuk aku wat sekarang ni ekk? Nak tegor ke atau wat endah tak endah? Ok lah, aku rasa sampai sini ja aku nak taip2. Dia pun dok selang satu komputer kat sebelah kanan aku ni. mak aiih, semakin aku nak off, semakin nak pecah lak hati guwa ni. Cilake.

Ok, itu suma perkara yang berlaku mase pukul 3.00 petang.

Masa tu, aku tengah main game, sambil2 tu tengah dok pikir ape yang patut aku wat. Aku usha dy, dy pun tengah dok ralit dengar lagu. Tengok gaya dy, mcm dah ade henpon. So terpikir gak aku nak mintak numb fon dy. Tapi otomatik terkensel sebab aku tak berani.

Last2, dy pun berdiri, bersembang2 ngan abang dy. Aku pun usha2 laa conversation dorang tu. Then baru aku tau yang dy da nak balek daa. So mase dy dah nak blah tu, aku tengok je dy, sebab aku tau kan yang dy xkan toleh belakang daa. Sekali mulut aku ni tak masin lak, dy toleh belakang, then eyes to eyes, heart to heart *tak sure* , dy pun lempar sebijik senyuman kat guwa.

End.

p/s : Sila maki aku dalam komen.

6 comments:

Ana Fazal said...

ahahahaah let me guess c fyda kah itu???

Zachary Joker said...

absolutely incorrect. . .haha. . .member lamaa guwa bha tu. . saja ja tulis bintang hati. . bagi indah ckit bahasa. .

Ana Fazal said...

hahhahahha mana laa ak tau hahaha ko punya bintang hati kaann yg ak tau dia jak..hehe
ooo skandel baru yaa hahah

Zachary Joker said...

hahaha. . . agak less teach perlianmu itu hahahahaha. . . .mulut ko tu da laa masin. . bahaya oo. . .hahahaha

Ana Fazal said...

hahahah jan risau utk beberapa minggu ne ak cuma rasa manis ja..hahaha don wory tp kalo ko mo ak kc masin boleh gak tu tp ak tkut nt kna siram ak oleh c tuttt..heheh

Zachary Joker said...

giler. . .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...