Saturday, January 1, 2011

Sejarah aku ngan friendster

Aku nak test korg dulu laa. Sapa yg baca blog aku nih, mesti korg ada social network kn? Tak perlu tipu, aku pun ade, kalau takda, mmg xkan terwujud blog nih.


Orite, bila aku bukak topik pasal social network, first2 skali aku wat kat friendster . kalau nak cakap pasal friendster ni, emm jap, aku kasi simplify je la jadi "fs", nmpak poyo bila tulis panjang2. Ok, fs ni kalo ikut2kn mmg ade gak zaman kegemilangannye. Aha, kalau ade zaman kegemilangan, mesti ade zaman kemerosotan kn? Mcm zaman2 sejarah yg korg2 belaja tu jg. Meh aku bukak citer time zaman aku memule wat fs.


Always smile, bebeh. Thanks to Google.



September 2007:

Bermula sat ni laa aku secara otomatiknye da jadi bdak fs. Bile aku nak add2 org time ni, rase kekok gak, tapi yg aku xleh lupe bile sume gambar yg aku posing2 macho tu aku kasi uplod on the spot gak. Memang terpampang kebodohan aku mase tu. Lagi satu, mase aku nak tulis kat "About Me" tu. Pecaye atau x, aku pi tulis full biodata aku dari warna mata aku sampai warna baju dalam kegemaran aku. Cilakak. =-="

Januari 2008:

Oke, mase aku aku baru masok form 3. Amik PMR, tapi mcm besa, kat aku mmg da mind-set sejak dari azali lagi ngn kata2 berikut

"Apa barang study awal2, so early lagi bha maw struggle, enjoy2 lu! Yihaa".

Agak2 aku, mmg suma budak2 wat mind-set cmtu kn. Da tunggu last2 minute baru nak struggle. Atau maybe perasan aku je kot. Korg rase?

Oh sori2, tercampak jauh da topik kita tadi. Ok, masa bulan ni, aku mmg ketagih ngn fs, xleh nak kata knape aku leh tertagih. Alih2 tu, ramai member2 sekelas aku ade fs gak, so apa lg, mmg aku mintak laa emel dorg serta password.

Februari - September 2008:

Ok, aku simplify ngn mudah la ek. Time2 cmni, banyak bende tak berfaedah yg aku da wat ngn kengkawan aku. Nak tau?


****************************************************


1. Lawan ngn member, sape paling banyak friends.

Ini kalo korg tengok topik dy pon, mmg korg leh agak la kn cmne rules dy. Sape yg paling byk kawan, dy menang. Haha! Tersangat laa kebodohan kami terkeluar time tu. Demi nak sangat title "champion of the month" , aku pon dengan rasa tak malunya aku meng-add2 orang yg aku mmg haram tak kenal. Termasuk lah omputeh dan yg serantau dengannye.

2. Lawan ngn member lagi, sape punye comment paling banyak.

Yang ni lagi la mcm cibai. Lagi senang rules dy, tak perlu diulas lg. Yang ni aku mmg slalu menang sbb otak genius mcm aku ni mmg banyak taktik kotor pon hehehe.

i) Aku komen kat org

"hye!".

Then dorg pon balas

"Hye".

Tadaa, da dpt 1 komen kn? Pandainye, mcm lembu.

ii) Aku buat banyak login id fs dengan bermacam2 identiti, then aku komen banyak2. Dalam 20 komen satu login id utk sehari. Kalau ade 20 login id, darab ngan 20 komen, darab 30 hari, aku pun dapat laa 12000 komen. Such a brilliant setan boy la U ni Zarul, haha!


3. Lawan ngn member, group sape yg paling banyak ahli.

Fuh, lawak tol mende ni bila aku ingat balek. Rasa mcm nak hentak2 kepale kat dinding batu pun ade. Ok, Mula2, aku wat nama group aku ni "Anti-Couple Sdn.Bhd" . Sila bukak link ni kalau nak tengok group aku tu *Emm pastikan korang da login dulu baru leh tengok group aku tu.*.

Memandangkan aku ni ade banyak pengaruh, so aku ajak laa member2 aku yg bukan dari sekolah aku tu utk masuk group ni. Haha! Nama je anti-kapel, tapi 40 percent ahli aku ni tgh kapel, gerenti! Tengok gambar profile da tau, sungguh bajingan. Aku tak ya, Sori.

4. Lawan ngn member, layout sape paling lawa.

Yang ni laa fight yg paling bodo, nak tau pasal pe? Sbb ia memerlukan kepakaran untuk men-google setiap website and cari layout2 yg rasa2nya smart. Judges dy pon takda, so camna nak tau sapa menang kan? So, memang terpampang la kebodohan kitorang masing2, haha!


****************************************************


Ok, mase aku PMR, mmg aku tak sentuh langsung komputer. Then lepas da abih exam tu, aku mmg bergiat balik dalam fs, but not long until i've met with fesbuk. Haha! Next aku akan citerkn kat korg kenape aku tukar dari fs ke fesbuk.


Aha, done already! Sebonarnye post ni da lame aku kasi siap, tapi saje kasi delay sampai new year, haha!
Heppi New Year 2011! Sekian.

Nuff said. Korg da semakin tua. Aku pon.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...