Friday, July 22, 2011

Komputer?

Ok, kalau cakap pasal komputer je, memang macam2 kenangan nostalgia aku dengan mende alah ni taw. Kalo omputeh cakap :


Computer just brings my days a day.

Haha, ntah ape-ape je maksud dia tu. Kalau diikutkan, aku ni kira bertuah la sebab dilahirkan pada zaman IT yang agak medium cikit, tak macam sesetengah kazen aku yang agak awal keluaq ke dunia tu, keh3. Mane taknye, umur aku dah cecah 5 tahun je, dah keluaq dah citer koko power renjers feveret aku tuh. Kah3! Paling tak boleh belah bile aku nyanyi "KOKO PAWE JENJER".




KAH KAH KAH! Memang lucu bila ingat balek. Tak cukup dengan tu, aku ngan adik aku, kitorang panggil robot "Okojot". Haha! Buduh2. Tak abih ngan tu, Pencawang elektrik kat highway PLUS tu, masing2 dok tunjuk ngan jari sambil cakap

"Okojot ! Okojot!"



=.="
Sengal.


Orait, jauh benar topik aku ni menyimpang. Takda kaitan langsung dengan komputer.


*****


Ok, berbalik kepada komputer, terus terang lah, aku ni sejak dari umur 5 tahun lagi dah pegang komputer dah, dari model yang komputer 3-4 kilo tu punya zaman lagi. Bukan takat pegang2 je Ok? Siap pandai bukak, shut down, reset segala jadah tu lagi. Haha!





Sebonarnye orang yang bertanggungjawab atas semua ni *eksyen cikit dengan nada tak puas ati* ialah pak aku sendiri, dia yang mula2 ajar aku sume bende ni. Tapi takde lah dia ajar sampai tahap programming, coding segala tu. Nehhi! Paling2 pun dia ajar cara nak bukak game, cara shut down lepas pakai. Haa, tu la ayah yang prihatin kan??

Hehe!

Nak cakap pasal benefits yang aku dapat dalam komputer ni, boleh2 saing2 gak la dengan keburukan dia. Aku ni sebenarnya dah dicop oleh bapak aku "Perosak Komputer" sejak dari darjah 4 dulu lagi. Sume tu gara2 game punye pasal la. Tak pasal2 aku kene bantai ngan pak aku. Hahaha! Tapi tu salah aku sendiri laa, Sape suruh suke suki je reset lepas kalah men game. Haha! Yang tu time sekolah rendah. Masuk sekolah menengah, lagi la aku macam bangang. Laptop bapak aku sampai pecah dia punya skrin oleh aku. Tapi yang tu aku kira kena dimaafkan laa. Sebab dia aku tak taw kenapa. Mungkin muka aku mengalahkan muka seposen?? :p


*****


Bila dah jadik Budak U? Haha! Aku masih lagi ade problem ngan laptop baru aku ni boss, haissh. Baru2 ni je pun windows laptop aku takleh bukak jo, skrin hitam je keluaq. Bila aku tanya member aku, boleh2 dia lugai2 cakap pasal bateri. Jadah apa?? Kalau beliauku tau yang laptop ni kondem. memang kena cuci telinga abis aku oleh bapak aku tu. Tapi Alhamdulillah la dengan berkat kebodohan aku meng-download bende free (Anti-Virus), problem tu dah settle. Tinggal PTPTN aku je tak masuk lagi ni  *Err, lain topig suda tu zack*


Budak2....


Then, bila dah masuk zaman moden cikit, sampai ade internet, Aku first2 skali game online yang aku main, game AdventureQuest, Dragonfable, Mechquest, ZeroOnline & macam2 lagi lah, memang penuh satu post ni dengan nama game. Ish, kalo pikir2 balik, takde banyak faedah sangat pun game yang aku main ni. Sume tu takde ke mane nye. Sampai kan game2 camni gak la penyebab aku jadik rabun. Celake tul.


Tapi sejujurnya lah, biarpun hidup aku mungkin tak sehebat brader2 di luar sana, yang ade game outdoors, sedangkan orang macam aku ni kalo main game pun dengan laptop je, tak keluar peluh, tapi at least, aku berani cakap, benda yang bernama KOMPUTER ni dah banyak ajar aku benda yang kadang2 cikgu sekolah aku sendiri tak ajar. Pendek citer, benda ni memang brings so much sweet memories for me. Ahaks~

Apakah benda2 aku belajar tu? Korang pikir laa sendiri~ :p :p

Sekian.


p/s: 
when human bond with programmable machinery is strong,
the world could be in abomination.
Think.


.

3 comments:

dayot said...

hahahaha. okojot tu yg lawak. mcm comel pulakkk. hahahah. bha. keep it up with merepekan mu. tambah lagi post. hahaha

Rafidah R. (Thin-Nae) said...

lucu..hehe..okojot??ngeh3.. :)

dayot said...

okeyhh. smart suda fonn =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...